Reglementen IFC 2019-2020

Wedstrijd

De IFC (Interne Foto Competitie) is een fotowedstrijd voor de leden van Fotoclub Heerhugowaard.

Thema’s

In het seizoen 2019-2020 heeft elke IFC ronde een eigen thema:

• 1e IFC ronde: Oud
  • 2e IFC ronde: Spiegelingen
  • 3e IFC ronde: Beweging

Extra voorwaarden

Het is een voorwaarde dat de ingeleverde foto’s aan het thema van de betreffende ronde voldoen.
Tevens geldt als regel dat elke foto in passepartout wordt gezet. De passepartoutmaat is 40x50cm.
Aan de afmetingen van de foto’s zelf worden dit seizoen geen eisen gesteld; deze mag je dus zelf bepalen.

Algemeen reglement

1. Per seizoen worden er drie IFC ronden gehouden.
  2. Een deelnemer levert per ronde altijd drie afgedrukte foto’s in. Niet meer, niet minder.
  3. Als een deelnemer in een ronde minder dan drie foto’s inlevert, dan wordt er voor de ontbrekende foto’s 0 punten gerekend.
  4. De aanwezige clubleden geven iedere genummerde foto een cijfer van 1 t/m 5. De IFC deelnemers geven geen punten aan de eigen foto’s.
  5. Het cijfer dat een foto uiteindelijk krijgt, is het gemiddelde van de cijfers die in de betreffende ronde aan de foto gegeven zijn.
  6. Voor de IFC ranglijst tellen de cijfers van alle negen foto’s mee. De deelnemer met het hoogst behaalde totaal aantal punten na drie ronden, ontvangt de IFC trofee.

Klassement

Klik hier voor het klassementsoverzicht van de IFC 2019-2020